صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان! تظاهرات هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در «النصیرات»+ فیلم هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب نشست مردمی مسعود پزشکیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن (۱۶ تیر ۱۴۰۳) رئیس جمهور منتخب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد + فیلم علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام
سرخط خبرها

وزیر نیرو: سامانه تامین حقابه دریاچه ارومیه بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۱۴۴۷۵۲
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
وزیر نیرو: سامانه تامین حقابه دریاچه ارومیه بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده است که سامانه تامین حقابه دریاچه ارومیه در بهمن ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه با اجرای این پروژه فراهم می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اکبر محرابیان در خصوص حضور خود در نشست کمیسیون کشاورزی، گفت: بیشتر مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بود، که اقدامات انجام شده در این زمینه بررسی و گزارش آن تقدیم نمایندگان شد.

وزیر نیرو، ادامه داد: یکی از پروژه‌های بسیار مهم برای احیای دریاچه ارومیه اجرای سامانه تامین حقابه این دریاچه است، این پروژه سال‌های گذشته آغاز شده و در تابستان سال جاری نیز از آن بازدید کردم. تونل این سامانه به طول ۷۰۰ متر در منطقه‌ای آبرفتی دچار مشکلاتی شده بود و در اثر این مشکلات در سازه تونل ایراداتی رخ داده است.

وی عنوان کرد: کارشناسان داخلی و خارجی برای اصلاح مشکل رخ داده در تونل سامانه تامین حقابه دریاچه ارومیه طرح‌هایی ارائه کردند که از بین آن‌ها طرحی انتخاب و در حداقل زمان به صورت سه‌شیفت از مرداد ماه عملیات اجرایی در تونل انجام شده و درحال حاضر در مراحل پایانی آن قرار داریم.

عضو کابینه دولت سیزدهم، گفت: پیش بینی شده است که سامانه تامین حقابه دریاچه ارومیه  در بهمن ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه با اجرای این پروژه فراهم می‌شود،  با به بهره برداری رسیدن دو پروژه تصفیه خانه ارومیه و تبریز نیز شاهد انتقال آب بهداشتی از این محل به دریاچه ارومیه می‌شویم.

محرابیان تصریح کرد: بخشی از طرح تصفیه خانه‌های فاضلاب  تبریز و ارومیه به بهره برداری رسیده و در طول ماه‌های آینده نیز فاز‌های انتهایی آن‌ها تکمیل می‌شود، با تکمیل این پروژه‌ها وظایف وزارت نیرو در این خصوص به مراحل نهایی می‌رسد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->